Joe Pine: Et stort potensiale for kontorhotell

Joe Pine: Et stort potensiale for kontorhotell

11
nov
2015
Eline Christoffersen
Kontorhotell har et stor potensiale for å øke sin omsetting og skape merverdi for sine leietakere ved å benytte seg av verktøy fra opplevelsesøkonomien. Det mener den anerkjente eksperten Joe Pine.
11
nov
2015
Eline Christoffersen

 

Det er en generell tendens til at varer og serviceytelser blir commoditized og dermed handelsvarer hvor folk utelukkende kjøper varer basert på pris.

 For at du som bedrift kan øke din omsetning og samtidig skape en høy verdi for dine brukere, er det viktig at du differensierer deg fra dine konkurrenter. Noe som du kan gjøre ved å benytte deg av verktøy fra opplevelsesøkonomien.”

 Dette tydliggjorde den verdeskjente, anerkjente forfatter og guru for opplevelsesøkonomi Joe Pine da han avholdt workshops til Matchoffices eksklusive seminar i Amsterdam d. 19. oktober. 

 

Se video med Joe Pine der han forteller om kontorhotellers potensiale til å danne rammen rundt opplevelser.

"Tid vel brukt"

I følge Joe Pine er det tre måter hvor kontorhotell kan differensiere seg selv på. Den første måten er ved å være innovative og komme opp med nye og ekstra tjenester som andre kontorhotell ikke tilbyr.

 Det andre rådet er å tilpasse sine tjenester til den enkelte leietaker eller bedrift. På denne måten vil tjenestene bli med personlige og dermed styrke båndene mellom kontorhotellet og kunden. Det krever imidlertid at du kjenner dine kunders personlige behov og bruker tid til å sette deg selv i deres posisjon.

 Det tredje rådet er å gå ut over det å være en service-virksomhet til i stedet å iscenesette opplevelser for sine leietakere. Dette er noe enhver av oss kan gjøre ved å stimulerere folks sanser. Det handler altså om å danne rammene rundt en opplevelse slik at leietakeren vil huske opplevelsen som positiv. Det du leverer er altså – ”Tid vel brukt”

Dine leietakere skal verdsette den tiden de har brukt på deres kontor. De er ikke bare leietakere som betaler for de aktivitetene de få. De betaler for et godt tidsforbruk. Det handler altså om at du skal hjelpe dem til å bli bedre til det de gjør. For eksempel bli mere innovative, effektive eller noe helt annet.”

Kontorhoteller har et stort potensiale da deres kunder allerede bruker veldig mye av dems tid på deres kontorhotell” fortalte Joe Pine. 

 Les mer om opplevelsesøkonomi:

En sansende arbeidsplass lønner seg

 

Våre medlemsskap
  • Matchoffice medlemskaplogo
  • Matchoffice medlemskaplogo