Europeisk kundeundersøkelse 2015

Europeisk kundeundersøkelse 2015

25
nov
2015
Eline Christoffersen
MatchOffice har gjennomført den årlige kundeundersøkelse og vi er klare til å gi deg resultatene. Dette året har vi fått tilbakemeldinger fra 1.135 kunder fra 17 land. Ettersom dette er vår andre undersøkelse har vi kommet frem til de mest betydningsfulle endringene og utviklingene så vi kan gi dere trender.
25
nov
2015
Eline Christoffersen

Viktige funn inkluderer:

·         Kontorhotell er en attraktiv og mer utbredt tjeneste

Totalt har 37% av brukerne av kontorhotell tidligere brukt et kontorhotell. Dette tallet har økt fra 25% i 2014. Dette indikere både ytterligere potensiale og evne for kontorhotellet til å utnytte denne økningen.

·         Økt søk etter alternativer til tradisjonelle kontorlokaler

Bare 50% av kundene søke fortsatt etter tradisjonelle kontorer – noe som betyr at de resterende 50% ser etter alternative løsninger som for eksempel dagkontor, møterom og virtuelle kontorer. Dette har betydning knyttet til markedsføring og økt detaljnivå av tjenester og tjenestenivåer.

·         Beliggenhet og pris

Når kunder kjøper på pris forteller de deg at du er et produkt og ikke en tjeneste. Som en konsekvens av dette kan det være lurt å fokusere på kundens syn på ulempene (kundens ofring) og relatere disse til hvilke funksjoner som vil gjøre kontorhotellet mer verdifullt. Begge bør gi ganske konkrete innspill til næringsutvikling.

 

 
Våre medlemsskap
  • Matchoffice medlemskaplogo
  • Matchoffice medlemskaplogo