Viktige funn inkluderer:
· Kontorhotell er en attraktiv og mer utbredt tjeneste
Totalt har 37% av brukerne av kontorhotell tidligere brukt et kontorhotell. Dette tallet har økt fra 25% i 2014. Dette indikere både ytterligere potensiale og evne for kontorhotellet til å utnytte denne økningen.
· Økt søk etter alternativer til tradisjonelle kontorlokaler
Bare 50% av kundene søke fortsatt etter tradisjonelle kontorer – noe som betyr at de resterende 50% ser etter alternative løsninger som for eksempel dagkontor, møterom og virtuelle kontorer. Dette har betydning knyttet til markedsføring og økt detaljnivå av tjenester og tjenestenivåer.
· Beliggenhet og pris
Når kunder kjøper på pris forteller de deg at du er et produkt og ikke en tjeneste. Som en konsekvens av dette kan det være lurt å fokusere på kundens syn på ulempene (kundens ofring) og relatere disse til hvilke funksjoner som vil gjøre kontorhotellet mer verdifullt. Begge bør gi ganske konkrete innspill til næringsutvikling.